נועם קוריס משרד עורכי דין ומגשרים טל'-077-7060058

יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס כותב על גביית חובות בסין...

בס"ד

גביית חובות בסין

מאת מאיר סגל ממשרד עורכי דין נועם קוריס

רבים הם היצואנים והיבואנים המנסים להיכנס לשוק המתפתח הגדול בעולם כיום-סין. בשוק זה פוטנציאל רב והשכר בגין כניסה לשוק זה עצום. יד ביד עם פוטנציאל זה טמונות בשוק זה גם בעיות גלויות ונסתרות רבות.



ליווי פיננסי 





נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/36525">slavik gavrielov</a>

ליווי חברות - כרואה חשבון מנוסה ובעל משרד רואי חשבון, ממליץ: "במהלך עבודתי אני נפגש עם בעלי חברות שנקלעו לקשיים פיננסיים. אני פוגש אותם בשלב כזה או אחר של תהליך התדרדרות, ומניסיוני, ככל שהם מטפלים בבעיה מוקדם יותר, בטרם ננקטו הליכים משפטיים - כך גדל הסיכוי להבריא את החברה. ליווי פיננסי בשלב מוקדם, מאפשר לעסק ליהנות ממגוון פתרונות, וכך גם גובר הפוטנציאל למזעור הנזק".
ליווי חברות הוא שירות שניתן על ידי רואי חשבון והוא כולל: ניתוח של המצב הפיננסי, בחינת פתרונות, וכמו כן גיבוש וניהול תוכנית הבראה. לעסקים שכבר נמצאים בהליך משפטי כגון: "הקפאת הליכים", "פירוק", או "כינוס" – ממנה בית המשפט מלווה ("מנהל מיוחד" או "נאמן").
ליווי חברות בפעילות דירקטוריון - הדירקטוריון (נקרא גם מועצת מנהלים, חבר נאמנים, או חבר מנהלים) הוא הרובד הניהולי הבכיר ביותר. סמכויותיו נגזרות מחוק החברות ומתקנון החברה. מתפקידו של הדירקטוריון להתוות את מדיניות החברה, לפקח על פעילות המנכ"ל, לקבוע תכניות פעולה, ולגבש תכנית מימונית כדי ליישם אותן.
לדירקטוריון יש תחומי אחריות נוספים, ביניהם, בדיקת מצבה הכספי של החברה, וקביעת מסגרת אשראי. רואה חשבון : "חברי הדירקטוריון הם מנהלים מנוסים עם רקע מקצועי מתחומים שונים, כולל התחום הפיננסי.
יחד עם זאת , כמו בכל תחום, גם בתחום הפיננסי יש תתי התמחויות, ויתכן שהסיטואציה של החברה דורשת ידע מסוים שאין בדירקטוריון. בנוסף, רואה חשבון חיצוני יכול להיות יותר אובייקטיבי, וכך לאתר סוגיות שאולי היו סמויות מעיני מנהלים אחרים".
ליווי וייצוג מול גופים פיננסים - שירות זה כולל פעילויות מול גורמים כגון: בנקים, רשויות המס, ביטוח-לאומי, ועוד.
 "ישנם בעלי עסקים שרואים במערכות הללו מנגנונים רבי עוצמה. וכאשר העסק נקלע לקשיים פיננסיים, הקושי להתמודד איתם עשוי לגבור אף יותר.
כך למשל, משא ומתן עם המערכת הבנקאית יכול להפוך לאתגר, במידה ואין ללקוח (בעל העסק) הבנה מספקת של המערכת הכלכלית". בעת משא ומתן, הבנק עשוי לקבוע קריטריונים נוקשים. מתפקידו של המלווה או המייצג (רואה חשבון) לרכך את הדרישות, לנהל משא ומתן, ולהגיע לפתרונות האופטימאליים עבור הלקוח.
כך למשל, משא ומתן עם המערכת הבנקאית יכול להפוך לאתגר, במידה ואין ללקוח (בעל העסק) הבנה מספקת של המערכת הכלכלית". בעת משא ומתן, הבנק עשוי לקבוע קריטריונים נוקשים. מתפקידו של המלווה או המייצג (רואה חשבון) לרכך את הדרישות, לנהל משא ומתן, ולהגיע לפתרונות האופטימאליים עבור הלקוח.

יהודה פרקש

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=140705'> articles.co.il</a>
אין באמור בכדי להוות יעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס:

מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה